Az E.ON HUNGÁRIA ZRT. 500 000 ft pályázati támogatást adott Az értelmi fogyatékos gyermekek oktatásáért, neveléséért Alapítvány számára.
A terápiás foglalkozásokra kapott összeget három féle foglalkozás megtartására fordította az alapítvány.
DSZIT (dinamikus szenzoros integrációs terápia) terápiás foglalkozások a súlyosan sérült gyermekek számára
A foglalkozásokon négy, ill. öt gyermek vett részt a Szentendrén, a Bükkös Békában.
A szenzoros foglalkozásokon idegrendszerüket saját aktív részvételükkel fejlesztették (az ő esetükben segítséggel), olyan egyéni úton, melyet maguk választhattak meg. A változatos, játékos tevékenységekre szívesen mentek a gyerekek, alig várták, hogy ott legyenek. A beérkező motoros ingerekre kézenfekvő megoldásokat jelentettek a színes, és speciálisan kialakított eszközök. A szenzoros integrációs zavar terápiájával a tapintás, egyensúlyérzék ingerlésével magasabb integrációs szintre juthattak el. A javulás hónapok kitartó munkája következtében látható, most elkezdődött egy folyamat, mely mindenki örömére utat mutatott a foglalkozások folytatására.
Alapozó terápiás foglalkozások, kombinálva szenzoros és a gyermekhez igazodó terápiákkal
A foglalkozásokon kettő ill. három gyerek vett részt Pomázon az Apró Lépések Fejlesztőházban. A szenzoros terápiára épülő fejlesztések egyéni sikereket hoztak. Az egyik nem beszélő autizmussal diagnosztizált gyermek esetében beindult a beszéd. Mindez érdekes módon, mivel a gyermek nagyon szereti a zenét, ezért a terapeuta a feladatokat énekelve adta meg, melyre a gyerek énekelve válaszolt. Ezt követően lassan, de megszólalt, és a mutogatáson kívül, már jól érthetően szavakkal is kifejezte magát. A másik szintén autista gyerek esetében is a fejlődés látványosan beindult, együttműködése sokat javult, egyéni feladatmegoldásaiban önállóbb lett.
Terápiás úszás a Kossuth Lajos SE közreműködésével
Az úszás olyan foglalkozás, melynek terápiás hatása van. Különösen olyan ADHD-s gyerekeknél, akik képtelenek a kitartó figyelemre, melyet a külvilág számára gyakran érthetetlen túlmozgással kompenzálnak. A mozgás összerendezettségén kívül számtalan olyan összetett, figyelmet igénylő feladatot kíván, melynek kivitelezése során fejlődik az idegrendszer.
Az úszást Leányfalun a strandon kezdtük el, hiszen jó idő volt, a későbbiekben pedig Szentendrén a V8 uszodában folytattuk a foglalkozásokat. A gyerekek létszáma 6, illetve 7 fő volt. A Kossuth SE által levezényelt foglalkozásokat alig várták a gyerekek. Nagyon megszerették Tóth István testnevelő tanárt, aki következetesen, a gyerekek igényeit és problémáit maximálisan szem előtt tartva foglalkozott velük. Egyénre szabottan magyarázta el az úszás technikáját, valamint kiváló pedagógusként pozitív magatartási mintákat közvetített.
KÖSZÖNJÜK AZ TÁMOGATÁSÁT